
فلتر زيت كي ان فورد فكتوريا دودج جيب هيمي K&N PS‑2010 – أداء عالي
- الوزن: 0.40kg
الوصف
الوصف
فلتر الزيت K&N PS‑2010 من سلسلة Pro Series هو فلتر عالي الكفاءة مصمم لتحمّل الاستخدام الشاق ويوفر ترشيحًا ممتازًا وتدفق زيت مرتفع. يناسب المحركات الأمريكية الكبيرة V8 مثل HEMI وTRITON وMODULAR، ويتميز بهيكل فولاذي قوي وتصميم مُضلع يُسهّل الفك باستخدام أدوات الفلتر القياسية.
---
المواصفات
وسط ترشيح صناعي عالي التدفق
صمام منع رجوع الزيت + صمام تجاوز الضغط (11–17 PSI)
الخامة: فولاذ عالي المتانة
نوع السن: M22 × 1.5
الأبعاد: القطر 93 مم، الارتفاع 102 مم
لا يحتوي على صمولة سداسية (يتطلب مفتاح فلتر تقليدي)
متوافق مع جميع أنواع الزيوت
ضمان لمدة سنة واحدة من الشركة الصانعة
---
الفوائد
يحسّن من استجابة المحرك بتقليل مقاومة الزيت
قدرة عالية على التقاط الشوائب وحماية المحرك
أداء موثوق في ظروف الحرارة العالية والتحميل الثقيل
تصميم مقاوم للتآكل والعوامل الخارجية
مثالي للمركبات ذات الاستهلاك العالي والزيوت التخليقية
---
السيارات المتوافقة (من 2000 إلى 2025)
? دودج / كرايسلر / جيب – محركات HEMI 5.7 / 6.1 / 6.4 لتر
دودج تشارجر R/T، سكات باك، SRT (2006–2022)
دودج تشالنجر 5.7/6.1/6.4 (2009–2022)
كرايسلر 300C HEMI (2005–2022)
رام 1500/2500/3500 بمحركات HEMI (2003–2020)
جيب جراند شيروكي 5.7 و6.4 (2006–2023)
دودج دورانجو 5.7/6.4 (2011–2023)
جيب كوماندر 5.7 HEMI (2006–2010)
? فورد – محركات TRITON وMODULAR V8
فورد F-150 (1997–2016)
فورد F-250 إلى F-550 سوبر ديوتي (1999–2020)
فورد إكسبديشن وإكسيكوشن (2000–2005)
فورد كراون فكتوريا (1992–2011)
ميركوري جراند ماركيز (1992–2011)
فورد E-Series Vans (2003–2014)
فورد إكسبلورر 5.0/4.6 لتر (2002–2005)
? لينكون / كاديلاك
لينكون نافيجيتور (2003–2014)
كاديلاك XLR وSTS بمحرك Northstar V8
✅ متوافق مع أي مركبة تستخدم فلتر زيت بسن M22×1.5 وبمواصفات Mopar/Ford القياسية (نفس أبعاد OEM Mopar 090, Motorcraft FL‑820S)
---
طريقة الاستخدام
1. يُفك الفلتر القديم باستخدام مفتاح فلتر.
2. يُركب فلتر PS‑2010 يدويًا مع شدّه حسب تعليمات العزم.
3. يُستبدل مع كل تغيير زيت أو حسب توصية الصانع.
Description
The K&N PS‑2010 oil filter from the Pro Series is engineered for high-demand engines, particularly American V8s such as HEMI, Triton, and Modular engines. Designed with a high-flow synthetic media and a durable steel body, it ensures excellent filtration and consistent oil flow under extreme conditions. The fluted canister allows for easy removal with standard oil filter wrenches.
---
Specifications
Filter Media: High-flow synthetic blend
Anti-Drainback Valve: Yes
Bypass Valve Pressure: 11–17 PSI
Thread Size: M22 × 1.5
Dimensions: Diameter ≈ 93 mm, Height ≈ 102 mm
Housing: Fluted steel body (no wrench-off nut)
Oil Compatibility: Works with synthetic, conventional, and blend oils
Warranty: 1 Year Limited
---
Key Benefits
Improves engine response with reduced oil flow restriction
Captures harmful contaminants effectively
High durability under heavy-duty or high-temp conditions
Compatible with a wide range of oils
Ideal for towing, racing, and high-mileage vehicles
---
Compatible Vehicles (Model Years 2000–2025)
? Dodge / Chrysler / Jeep – 5.7L, 6.1L, 6.4L HEMI V8 Engines
Dodge Charger R/T, Scat Pack, SRT (2006–2022)
Dodge Challenger 5.7L / 6.1L / 6.4L (2009–2022)
Chrysler 300C HEMI (2005–2022)
Ram 1500 / 2500 / 3500 w/ HEMI V8 (2003–2020)
Jeep Grand Cherokee 5.7L / 6.4L (2006–2023)
Dodge Durango 5.7L / 6.4L (2011–2023)
Jeep Commander 5.7L (2006–2010)
? Ford – Triton & Modular V8 Engines
Ford Crown Victoria (1992–2011)
Mercury Grand Marquis (1992–2011)
Ford F-150 (1997–2016)
Ford F-250 / F-350 / F-450 / F-550 Super Duty (1999–2020)
Ford Expedition / Excursion 5.4L & 6.8L (2000–2005)
Ford Explorer 5.0L / 4.6L (2002–2005)
Ford E-Series Vans (2003–2014)
? Lincoln / Cadillac
Lincoln Navigator (2003–2014)
Cadillac STS / XLR (Northstar V8, select years)
✅ Also fits any vehicle using M22×1.5 thread oil filters with matching bypass specs and dimensions, such as Mopar 090, Motorcraft FL‑820S, etc.
---
How to Use
1. Remove the OEM filter with a standard oil filter wrench
2. Apply oil to the gasket and install the PS‑2010 hand-tight
3. Replace at every oil change interval or as recommended by your vehicle manufacturer