
فلتر زيت كي ان لكزس افالون كامري K&N SO‑7020 – سلسلة Select – كارتريدج عالي الأداء
- الوزن: 0.20kg
الوصف
الوصف
فلتر الزيت K&N SO‑7020 هو فلتر داخلي (كارتريدج) عالي الكفاءة، صُمم خصيصًا لتحسين تدفق الزيت وتقليل الضغط داخل نظام التزييت، مما يحسن أداء المحرك ويدعم فترات تغيير زيت أطول. يحتوي على وسط ترشيح صناعي مدمج يمنحك ترشيحًا فائقًا مع تدفق مثالي، ويعمل مع الزيوت التخليقية والزيوت التقليدية والممزوجة. الفلتر متوافق مع مجموعة واسعة من سيارات تويوتا ولكزس المزودة بمحركات 2.5 لتر و3.5 لتر.
المواصفات
النوع: فلتر كارتريدج داخلي بدون غلاف معدني
نوع وسط الترشيح: مزيج صناعي عالي التدفق
صمام التحويل الداخلي: غير متوفر (مدمج في هيكل المحرك)
صمام مانع الرجوع: غير مطلوب لهذا النوع
الخامة: مطاط Viton® المقاوم للحرارة العالية
الارتفاع: حوالي 64 ملم
القطر الخارجي: حوالي 70 ملم
القطر الداخلي: حوالي 28 ملم
التوافق مع الزيوت: تخليقي – شبه تخليقي – تقليدي
فترة الخدمة الموصى بها: حتى 20,000 كم أو حسب توصيات الشركة المصنعة
الميزات الرئيسية
ترشيح عالي الكفاءة يدعم فترات تغيير طويلة
تدفق زيت ممتاز يحافظ على أداء المحرك
مقاومة للحرارة والضغط في ظروف التشغيل القاسية
يتوافق مع الهياكل الأصلية لفلتر الزيت
مناسب لمحركات تويوتا ولكزس الحديثة
المركبات المتوافقة
يتوافق فلتر K&N SO‑7020 مع مجموعة واسعة من المركبات ذات فلاتر الزيت الداخلية، منها:
تويوتا:
أفالون 3.5 لتر – من 2013 إلى 2022
كامري 2.5 و3.5 لتر – من 2010 إلى 2022
هايلاندر 3.5 لتر – من 2014 إلى 2022
سيينا 3.5 لتر – من 2011 إلى 2022
تاكوما 3.5 لتر – من 2016 إلى 2022
راف 4 2.5 لتر (غير هجينة) – من 2009 إلى 2018
فينزا 3.5 لتر – من 2009 إلى 2015
لكزس:
ES 350 – من 2007 إلى 2022
GS 350 – من 2007 إلى 2020
IS 350 – من 2006 إلى 2020
RX 350 – من 2007 إلى 2022
RC 350 – من 2015 إلى 2022
NX 300 / 350 – من 2015 إلى 2022
لوتس:
Evora 3.5 لتر – من 2010 إلى 2018
يُنصح دائمًا بالتحقق من التوافق من خلال رقم الهيكل (VIN) أو رقم القطعة الأصلي OEM.
طريقة التركيب
فك غطاء فلتر الزيت باستخدام المفتاح المناسب.
إزالة الفلتر القديم والحلقة المطاطية (O-ring).
تشحيم الحلقة الجديدة وتركيبها على الغطاء.
تركيب الكارتريدج الجديد في الهيكل أو الغطاء.
إعادة تثبيت الغطاء وعزله حسب العزم الموصى به.
إعادة تعبئة الزيت وتشغيل المحرك والتأكد من عدم وجود تسريب.
إعادة تعيين مؤشر صيانة الزيت إذا لزم الأمر.
Description
The K&N SO‑7020 is a high-performance cartridge-style oil filter from the Select Series, engineered for reduced oil flow restriction and extended engine protection. Its synthetic blend media captures harmful contaminants while maintaining excellent flow rates, making it ideal for modern engines that require extended drain intervals and compatibility with synthetic or blended oils. Designed to fit a wide range of Toyota and Lexus vehicles equipped with 2.5L and 3.5L engines.
Specifications
Filter Type: Cartridge (element-style)
Media Type: Synthetic blend for high filtration efficiency
Bypass Valve: Not included (integrated in engine housing)
Anti-Drainback Valve: Not required for cartridge style
Gasket Material: High-temp Viton® rubber
Height: ~64 mm (2.52")
Outer Diameter: ~70 mm (2.75")
Inner Diameter: ~28 mm (1.11")
Oil Compatibility: Synthetic, conventional, or semi-synthetic oils
Recommended Service Interval: Up to 12,000 miles / 20,000 km (or as per manufacturer recommendation)
Key Features
Enhanced filtration capacity for long oil change intervals
Maintains excellent oil flow for engine performance
Durable construction handles high pressure and temperature
Drop-in fit for factory oil housings
Designed for modern Toyota and Lexus engine platforms
Compatible Vehicles
The K&N SO-7020 fits a wide range of Toyota, Lexus, and Lotus vehicles equipped with cartridge-style oil filter housings. Below are selected compatible vehicles:
Toyota:
Avalon 3.5L V6 – 2013 to 2022
Camry 2.5L & 3.5L – 2010 to 2022
Highlander 3.5L – 2014 to 2022
Sienna 3.5L – 2011 to 2022
Tacoma 3.5L V6 – 2016 to 2022
RAV4 2.5L (non-hybrid) – 2009 to 2018
Venza 3.5L – 2009 to 2015
Lexus:
ES 350 – 2007 to 2022
GS 350 – 2007 to 2020
IS 350 – 2006 to 2020
RX 350 – 2007 to 2022
RC 350 – 2015 to 2022
NX 300 / 350 – 2015 to 2022
Lotus:
Evora 3.5L V6 – 2010 to 2018
Always confirm vehicle compatibility using the OEM oil filter number or VIN.
Installation Instructions
Remove the oil filter housing cap using the proper socket.
Remove the used cartridge and O-ring.
Lubricate and install the new O-ring on the cap.
Insert the new filter cartridge into the housing.
Tighten the cap to the specified torque.
Refill engine oil and start the engine.
Check for leaks and reset oil maintenance light if needed.