
فلتر زيت كي ان لكزس لاندكروزر K&N SO‑7018 – سلسلة Select – تدفق عالي
- الوزن: 0.20kg
الوصف
الوصف
فلتر الزيت K&N SO‑7018 من سلسلة Select هو فلتر كارتريدج داخلي، مصمم لزيادة تدفق الزيت وتقليل الضغط داخل النظام. يتميز بوسائط ترشيح صناعية عالية الكفاءة تدعم فترات تغيير طويلة. مخصص للتوافق مع الزيوت التخليقية والتقليدية والممزوجة، ويعد خيارًا ممتازًا للفئات الكبيرة كالبيك‑أب والفئة الفاخرة
المواصفات التقنية
النوع: كارتريدج داخلي بدون صمولة لفك (يتطلب مفتاح فلتر معيارية)
وسائط الترشيح: مزيج صناعي عالي التدفق
الوقت المقدر بين تغييرات الزيت: يصل حتى 20,000 ميل حسب التصميم
المطاط: فيتون مقاوم للحرارة
الارتفاع: 114 ملم (4.484 إنش)
القطر الخارجي: 70 ملم (2.75 إنش)
القطر الداخلي: 28 ملم (1.109 إنش)
الأبعاد الصندوقية: تقريبا 152×80×80 ملم
الوزن: 0.2 رطل (≈0.1 كجم)
المميزات
تصميم عالي التدفق يقلل مقاومة الزيت ويزيد الأداء
وسائط ترشيح ذات سعة عالية لدعم فترات تغيير طويلة
مقاوم للحرارة والضغط ضمن ظروف تشغيل قاسية
مناسب للزيوت التخليقية والمعدنية والممزوجة
إزالة سهلة باستخدام مفتاح فلتر عادي
المركبات المهيأة للفلتر
يصمم الفلتر لـ:
جميع فئات سيارات تويوتا Tundra وSequoia وLand Cruiser (2007–2022)
ليموزين Lexus فئات: IS‑F, GS‑F, LC500, RC‑F, LX570 (2008–2024)
تشكيلة التوافق تشمل غالباً المركبات ذات المحركات الكبيرة (V8) من تويوتا / لكزس خلال الفترة المذكورة، ويفضل دائمًا التحقق باستخدام رقم VIN أو جزء OEM للطراز.
طريقة التركيب
أزل الفلتر القديم بوساطة مفتاح فلتر قياسي.
ادهن الجلدة بالزيت الجديد قبل التركيب.
ركب الفلتر يدويًا حتى تلامس الجلدة الحامل، ثم شد إضافي بمقدار ¾ دورة.
أعد تعبئة الزيت، شغّل المحرك، وتحقق من عدم وجود أي تسريب.
Description
The K&N SO‑7018 is a premium cartridge-style oil filter from K&N’s Select Series, designed for optimal oil flow and superior filtration. Built to meet or exceed OEM requirements, it features high-performance synthetic-blend media for long service intervals and maximum protection. Ideal for use with synthetic, semi-synthetic, and conventional oils in modern high-displacement engines.
Specifications
Filter Type: Cartridge (element-style, no canister)
Media Type: High-flow synthetic blend
Bypass Valve: Integrated (application-specific)
Anti-Drainback Valve: Not required (cartridge-style)
Thread Size: N/A – cartridge insert
Height: Approx. 114 mm (4.484″)
Outer Diameter: Approx. 70 mm (2.75″)
Inner Diameter: Approx. 28 mm (1.109″)
Seal Material: High-temp Viton®
Oil Compatibility: Synthetic / Semi-synthetic / Mineral
Typical Service Interval: Up to 20,000 km / 12,000 miles (as vehicle permits)
Key Features
Designed for high oil flow and reduced pressure drop
Captures harmful particles with high-efficiency media
Ideal for longer oil change intervals
Durable construction for demanding engine conditions
Compatible with OEM housings and specifications
Compatible Vehicles (2007–2024):
Brand Models Toyota Tundra 5.7L V8, Sequoia 5.7L, Land Cruiser 5.7L Lexus LX 570, LX 600, GX 460, RC F, GS F, LC 500, IS F Others Any model using OEM part 04152-YZZA6 or equivalent Always verify compatibility using your vehicle’s VIN or the OEM oil filter reference.
Installation Instructions
Remove the oil filter housing cap using the appropriate socket.
Remove and discard the old cartridge and O-ring.
Lightly oil the new O-ring and install it on the housing cap.
Insert the new cartridge into the housing or onto the cap (as applicable).
Reinstall the cap to manufacturer torque spec.
Refill oil, start engine, and check for leaks.